29. 5. 2009

Jak vykrást Vetřelce

Znáte film Saturn 3? Nechutný ripoff Scottova Vetřelce, který nepočkal ani rok po uvedení klasického díla sci-fi hororů do kin. Měl je několik kladů - Harvey Keitel zářil jako záporák, Kirk Douglas dosluhoval jako klaďas, Farrah Fawcett odhalila bradavku a z násilnického robota Hectora (byl tu místo aliena) šel neskutečný strach. Měl jsem a mám k tomuto filmu jisté emocionální pouto. Jeden z prvních hororů, co člověk v životě zahlédl, asi tohle kouzlo mít musí. I když byl v němčině a na omleté VHSce. Nicméně odhlédnu-li od infantilních vazeb s minulostí, je to nebetyčný sajrat s lacinými triky a dýchavičným scénářem. I když Hector budí respekt pořád.
Když už chcete vykrádat Vetřelce, jděte na to stylově. Jako jistý belgický umělec, režisér a učitel Bert Blondeel. Nic vám to jméno neříká? Mně taky ne, ale internet je mocný nástroj, když víte, kudy plavat. Dobře, dobře... nejsem expert na internet, na Blondeela jsem narazil náhodou při procházce YouTubem. Ale to je vedlejší. Krátce a stručně - našel jsem ripoff Scottova vesmírného opusu, který a) má atmosféru, b) má příšerný dabing s příšerným přízvukem, c) trvá cca 20 minut, d) má nemoderní pointu, e) chybí mu příšera a f) je loutkový!!!Yup, loutkový. Přesněji kombinace stop-motion animace a digitálních efektů. Nejspíš šlo o studentský projekt, nevím, nepídil jsem se. Pár lidí kvůli němu určitě rozbilo prasátka, a i když nejde o příliš originální počin, je přece loutkový. Sci-fi horor, jasný? Už jste někdy něco podobného viděli? Jestli jo, hoďte mi do komentářů link, protože já ne. Alespoň ne takhle atmosférický počin.V Beyond the Lost Star - strašný název - jsou jasně patrné vlivy. Vesmírná katedrála - moc povedená - připomíná kombinaci Warhammera 40K a raketózního finále Vampire Hunter D: Bloodlust. Uvidíte Pitch Black, uvidíte něco z Asimova. Bezútěšná vizaulazice a zvukové efekty pak cucají z Aliena, co se jen dá. Ale hergot, je to loutkový! A zdarma. Takže na to jukněte: btls.greyclouds.be.

Žádné komentáře: