26. 5. 2009

I dohrála krysa Killzone 2 a zaradovala se.

Jedničku jsem do drápků nedostal, ale předpokládám, že šmejdi, co jim rudě svítí okuláry, napadli planetu drsnejch hochů a domobrana je vycvrnkla zpátky do vesmíru. Čili ve dvojce se splácí dluhy a sajrajti dostávají záhul na vlastním pískovišti, až jim helmy padají.

Asi to PS3 ovládátko držím nějak špatně. Abych si na tu věc snad udělal řidičák. Mozol na levém palci se mi bude ještě pár dní hojit. Sony by mělo prodávat v bundlu nějakou mastičku. Co vám budu povídat? Myš je holt myš a klávesnice jakbysmet. Než jsem se s ovládáním střílečky na konzoli (vážně to nikomu nepřijde jako hodně ujetej nápad?) jakž takž domluvil, už jsem kosil spolek hlupců v posledním levelu. Ale nakonec to nějak šlo.

Dech mi vyrazilo už intro, u kterého člověk neví, jestli je realtime, nebo renderované. Ten plešatej tlučhuba, co mě žene do války, má dokonce i realisticky stínované póry na nose!!! Čili grafika je mňam, jsem tím chtěl říct.

Ale co dělá z druhé Killzone parádní jízdu, je hratelnost. Bytky v uzavřených prostorách střídá otevřený válečný konflikt, v němž jste dezorientovaný a musíte se krýt. Systém krytí není tak přítulný jako v Gears of War, ale zas na něm nestojí celá hra a je o poznání svižnější.


Když už hrozí, že klasické bum prásk začne nudit, hra vás donutí dobýt krůček po krůčku nějakou tu ostře hlídanou pozici, uhlídat kvótu před nájezdem hysterických oponentů, projít se v mechovi, případně sejmout bosse. Střídavé tempo se pak stará o váš zdravotní stav. Chvilku nemůžete popadnout dech, pak si dáte pauzičku v nějaké opuštěné chodbičce a jede se dál.


Totalitní nádech planetárních reálií a atmosféra válkou zdevastovaného světa hrají do karet ne tak debilnímu příběhu, s jakými se střílečky obecně potýkají, takže motivaci do akce máte ze všech stran zajišťenou, jak se patří.

Vady na kráse? Zoufale stejní nepřátelé a trochu pofidérní arzenál, z něhož polovina zbraní je v podstatě k ničemu (například plamenomet jsem po pár minutách plně ignoroval).


Takže... Solidní nářez, jděte do toho, nakopejte jim zadky, už to tu bylo milionkrát, ale tenhle kousek dobře ví jak zabavit. Palec vám pak maminka jistě pofouká.

2 komentáře:

Radalf řekl(a)...

konzole bez FPS? A kdo by si je pak kupoval?:)

mně taky chvíli, než jsem se naučil padouchy kosit a ne jen umírat, ale šlo to poměrně rychle.. podle mě jsou konzole spíš než přesném míření o pohybu. Tam, kde jsem na PC vždy mířil, tam jsem na konzoli zdrhal zleva do prava a kosil to v jedné lajně:)

Krysa řekl(a)...

A co takhle přibandlovat malou klávesničku a myš? I když máš pravdu. Je to mnohem víc o pohybu.