18. 4. 2009

Killing Sheva

Pátý Resident Evil je horor. Kontrast prosluněných skal a temných interiérů funguje lépe, než jsem se odvážil doufat a tvůrci opět předvedli, že v jejich rukou by i plyšoví medvídci budili respekt (a co teprv krysy). Jenže jedno velké "ale" tu straší ještě o kapánek víc. Jmenuje se Sheva Alomar, je to mulatka k sežrání, a i když se na ni pěkně kouká, stejně jí její stařeckou demenci v pokročilém stádiu nedokážu odpustit.

Když už se autoři rozhodli předělat Residenta na kooperační akci, měli se ohledně singlu raději inspirovat u úžasného Uncharted: Drake's Fortune, nebo ještě lépe u nového Prince. Jejich uměle inteligentní Sheva je totiž jedna z mála neprůstřelných postav ve hře, kterou bych s chutí odpravil jako první.


Nerad bych, aby to vyznělo jako sexismus. Proti ženské emancipaci v zásadě nic nemám (ostatně manželku nechávám vykonávat mužské práce, kdykoliv si zamane - teď například sedí na gauči a sleduje televizi. Klidně bych jí i skočil pro pivo, kdyby chtěla.), ale chtě-nechtě z ženských sidekicků mám nejraději princovu Eliku, která stojí opodál, do ničeho se nemíchá a vtipně pomůže, jen když zmáčknu její čudlík. Nehádám se s ní o náboje (kdyby tedy princ používal střelné zbraně, tak bych se s ní nehádal), nepovídám si s ní, když to není nutné, a bez remcání ji nechám odbýt si ten podivný orgasmus u stromečku. Finíto.

Ale Sheva? Jó, panstvo, to je jiný kafe. Tahle postava je bezesporu inteligentnější, než většina sidekicků, se kterými jsem kdy měl tu čest. Bohužel. Má totiž vlastní hlavu a používá ji zásadně jen k nasírání (juj, může se tohle psát na blog?) nebohých hráčů, kterým chybí živý kamarád do party. Že se mi motá pod nohy, takže místo nepřátel vidím jen její krásňoučký ksicht, který mi brání ve výhledu na rozzuřená monstra, to ještě takš jakš vydýchám. Ostatně nedělá to zas tak často. Že mi krade náboje do mé oblíbené pistole přímo pod nosem a v tu nejméně vhodnou chvíli (nejlépe v lítém boji) mi je všechny nacpe do inventáře, kam se mi pak nevejde ta zatracená brokovnice? Budiž. Zasloužila by na holou, ale nevím, kterým čudlíkem se svléká.


Ale že každou chvíli umírá, protože není schopná uhýbat před nemotornými a notně zpomalenými nepřáteli, na které mnohem raději tupě zírá (Že by měli nějaký sex-appeal, který jsem nezaregistroval?), to už je vskutku ohyzdný zlozvyk. Žádný hráč by neměl být nucen k loadingu za to, že jeho blbější digitální polovička, která navíc nesmyslně plýtvá vzácným střelivem, je nekrofilní a smrtelná, až to bolí. Nemám čas běhat jí na pomoc, mám svých starostí dost. Když ji nemůžu zabít já, proč se to tak daří tupým zombíkům?

Nebylo by jednodušší, kdyby byla Sheva stejně nesmrtelná jako Elena v Uncharted? Člověku to ve válečné vřavě ani nedojde, a hrát si v rámci RE5 na Sims (postarejte se o svou Shevu) je přece nesmysl. Aby bylo jasno, o Shevu se při hraní nebojím ani trochu, takže tohle hororovou atmosféru zjevně nijak nepřitvrdí. V zásadě jen prskám a nadávám, když v nestřežené chvíli Sheva pojde, což mě přirozeně ze hry vytrhne.


Abych autorům nekřivdil úplně - Sheva je docela dobrá chodící lékárnička. Dostala samopal, ať si hraje, a zbytek jejích slotů využívám pro spreje a bylinky, aby mé zdraví bylo stále svěže zelené. Bojovná mulatka si se stimulanty umí vcelku poradit a zdechnout mě nechá málokdy. Jako kamaráda ve zbrani jsem ji nicméně použil dosud jen jednou, a to při druhém (bacha SPOILER) souboji s Uroborosem, kde se starala o plamenomet (bacha konec SPOILERU).

Zahrát si s kamarádem po netu mě, abych pravdu řekl, příliš neláká. Už vidím, jak se neustále hádáme o munici a zlaťáčky. Nicméně i jako singleplayer je RE5 báječný zážitek, který nemotorná Sheva kazí jen úplně maličko. No, někdy možná trochu víc. Vlastně si ani nepamatuju, kdy jsem byl naposled takhle sprostý. Ještěže nebyla žena doma, když ten maník s motorovkou v ropné rafinérii už po dvanácté nakrájel Shevu na nudličky. (Jo, bacha to byl SPOILER.) Copak nemůže holka uhnout? To má být nějaká simulace masochistických sklonů? Ještěže je tak dobře tvarovaná.

4 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Podle mě jsi remcal. Hrál jsem to sice jen na E3, ale tam mi Sheva přišla fantastická. Nicméně plnou určitě dát chci taky. A pak s tebou možná budu souhlasit :)

Krysa řekl(a)...

Tak ona se většinou chová vcelku rozumě. Jenom nic netrefí a každou chvíli umře. Na druhou stranu se nikde nezasekává, většinou na ni nemusim čekat... Ale stejně mám podezření, že jsem schytal nějaký aprílový patch.

Anonymní řekl(a)...

Pravda...Sheva se nikde nezasekává, ale jak dojde na boj s nějakým bossem je opravdu na nic.

Krysa řekl(a)...

Ha! Já věděl, že nejsem žádný herní dřevo. Už jsem se začínal bát, že mi ty konzole nejdou.