15. 2. 2009

Omalovánky perské

Čtyři hodiny. Víc s tím hadrákem nestrávím. Jestli tohle je herní krok vpřed, tak já chci začít couvat. Perský princ sice v pár aspektech příjemně překvapil, ale v inovativních postupech zaťal šavli do stromu života.

Tradičně poťouchlý překlad do češtiny, který stále zarputile ignoruje existenci hovorového jazyka (a zrovna sem by ty nespisovné koncovky tak krásně seděly), kupodivu výrazně kompenzuje slušný dabing. Ale o tom jsem psát nechtěl. Takže jen malá pochvala české distribuci, i když z krabice s angličtinou bych měl větší potěchu.

Co mě zklamalo nejvíc, byla kupodivu grafika. Artworky a první screeny výborně nastartovaly očekávání. Ostatně jen kvůli tomu malovanému spektáklu jsem prostě musel instalovat. Jenže pak se to rozhýbalo a mému pedantskému, detailistickému oku (to se jen tak říká, ve skutečnosti mám dvě) došlo, že celé to hurá se cell-shadingem má především zakrýt neskutečně ploché textury a simplicistní modely postav i prostředí. Kdyby se to nehemžilo barvami a nenabíralo komiksácky syté kontury, asi by nám všem popadaly čelisti, jak je to hnusné a nedodělané. Nic proti jednoduché grafice, ale stylově ulehčená práce patří do indie.


Elika - fajn čudlík na prodloužené skoky a výtečný nápad, jak udržet dynamickou hratelnost v okamžicích jisté smrti. Nicméně místo té superspolupracující herní revoluce stačil s trochou nadsázky jetpack. Kecat se s ní nedá, protože výsledný smalltalk trumfne i rozhovor s prodavačkou v trafice. A e-e-e-ečkování na polích hojnosti není nic jiného než fúze alegorií na mužský i ženský orgasmus ve hře pro náctileté.


Neustálá repetice jediného úkolu a jednoduché hraní, kdy princ odskáče všechno za vás, jsou ale ten největší kůl do rakve. Proč rovnou nepřidělit princi tlačítko pro "vpřed" a nesměrovat ho myší? Vždyť je to směšné. Blíží se ke srázu - space. Ke kruhu - R. Nic víc. Všechno oddře za vás.


Alespoň boje se povedly. Většinou nestačí jen surově mlátit. Musíte chtě-nechtě reagovat na nepřítele. Sakum prdum ale nový Princ naprosto odrovnal pocit z interaktivity a vsadil všechno na barvičky. 76 % - a to nadržuju, protože dohrávat se mi to nechce.

4 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Ty seš ale remcal! Že se ti hra obecně nelíbila... no já se s tebou hádat nebudu, prostě jinej vkus, ale ty rozhovory s Elikou jsou SUPER! A o tom se hádat BUDU :)

Krysa řekl(a)...

Se scénáristou? To si troufáš ;) I když o herních scénářích vím prd. Možná je to překladem. Ty asi nemáš českou verzi, co?

Unknown řekl(a)...

Ne, českou nemám :) Ale pořád to přece anglicky mluví, ne? Říkám ti, ty rozhovory byly skoro to nejlepší na celé hře (ba ne, to asi přeháním... ale prostě líbily).

Krysa řekl(a)...

Bohužel. Mluví to česky (jinak bych nedělal chytrýho) a knižně (asi simulace archaického jazyka). Dabing nad očekávání slušnej, ale já měl s těma překladama vždycky problém a tentokrát se to zdá se podepsalo i na "zábavnosti". Na druhou stranu, možná máme jiný vkus. Nebo já trpím profesionální deformací - to je další možnost.